Maria Lundblom Bäckström

Premiär!

Publicerad 2010-02-19 10:07:36 i Allmänt

Idag har vi PREMIÄR med Att få ett recept till stånd!


Jag har förmånen att vara ledig idag och kan ladda genom att tömma återvinningsförådet här hemma, plugga och läsa manus!

Det har verkligen varit en fantastiskt rolig resa. Dels att få lära känna alla de härliga människor som är med i uppsättningen. Det är både skådespelare och vår regisör och vår ljudsättare. Alla bor ju här i Vireda eller i närområdet och det här har verkligen varit ett bra sätt för mig som är relativt nyinflyttad att lära känna mina grannar lite bättre.

Spelade ju lite revy och teater i min ungdom och sen har ju livet bjudit på en hel del tillfällen att framträda på någon slags scen på olika sätt både genom sång och politik men det är lite speciellt att gå in i en roll. Även om det är en buskis så måste man ändå gå in i sin karaktär.

Jag spelar ju Rakel som är föreståndarinna och sjuksköterska för ett litet ålderdomshem så jag har ju haft mycket gratis att plocka av då jag haft i stort sett hela mitt yrkesverksamma liv inom vården. Läste även Ingegärd Malmberg Bohlins självbiografi nyss och hon skriver en hel del där om sina upplevelser inom vårdvärlden runt den här tiden då vår pjäs utspelar sig, det gav mig också nya insikter och inspiration.

Men det jag lärt mig är att man måste plocka fram och förstärka sina egna sidor som liknar den här personen.
Men jag tror Rakel smyger in sig även i min vardag lite. I bilen här om dagen så blängde jag lite på en av mina döttrar och då utropar hon: "men nu ser du ju precis ut som Rakel"!

Ja tyvärr kan jag inte erbjuda någon att köpa biljetter för det är helt utsålt. Det är ju verkligen roligt men lite tråkigt för alla er som ville gå men inte fick någon biljett. Men ring och be dem höra av sig om det blir något återbud.

Ja ikväll blir det premiärnerver och förhoppningsvis en lyckad föreställning med efterföljande fest!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela