Maria Lundblom Bäckström

Gränslöst! (Detta är till alla tonåringar särskilt)

Publicerad 2010-02-26 13:48:56 i Allmänt


Facebook, bilddagboken, msn, ja och sen massa andra sidor...
Det här är sidor som mina barn (och även jag till viss del,läs Facebook) umgås med sina kompisar.
Det kan väl ibland ha sina fördelar men nu vill jag ta upp lite om VAD man skriver till varann.

När man träffar folk och pratar så håller man sig inom vissa gränser. Ja nog för jag tycker tonåringar säger lite väl mycket dumt till varann ibland men när man umgås på nätet så finns det ju knappt några gränser verkar det som. Har själv sett en del vad man skriver och också pratat med andra föräldrar.

Jag har sagt till mina barn att det ni inte skulle sagt eller tillåtit att nån säger till er i verkliga livet ska ni ju heller inte skriva till varann.

Jag tycker det här är helt sjukt! Det känns som det bara flödar in massa skit in i vårt hem genom datorn. Och även om våra barn sitter så vi ser dem eller man kollar så kan man ju inte kolla allt, de måste ju också få ha en viss integritet. Vad kan man göra?

Ja jag hade ett rätt bra samtal med min äldsta flicka, som det här mest gäller, här om dagen och uttryckte hur jag känner. Vi tyckte väl inte helt lika men vi nådde ändå varann. Det är väl så här man får hålla på. Samtala, sätta gränser och säga vad man tycker är Ok!

Men till er alla tonåringar och andra som kan behöva den uppmaningen skriv inte det du inte skulle ha sagt och låt ingen skriva något till dig som du inte skulle vilja höra.

TA INGEN SKIT! Ni är alla värda så mycket mer respekt och borde behandla varann med respekt också.

Från en vuxen som kommer fortsätta lägga sig i! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela