Maria Lundblom Bäckström

Vad blir en intressant fråga?

Publicerad 2010-04-08 21:05:43 i Allmänt

Se hela bilden
Idag har frågan om att inte dela äldre när de flyttar in på särskilt boende fortsatt varit aktuell. Jag har också fått många positiva kommentarer om hur bra förslag det här var från oss Kristdemokrater, som även de övriga ministrarna står bakom.

Jag undrar vad det är som gör att ett förslag får så positiv respons?

Vi har ju haft uppe och genomfört många bra förslag under den här mandatperioden och som dessutom berör många fler människor men helt plötsligt så får det här, som är ett jättebra förslag, stor uppmärksamhet.

Det är väl att det är så lätt att förstå och att se de här äldre människorna i media som skiljs åt efter ett helt liv ihop det berör ju verligen.

Men jag önskar verkligen att media ibland kunde hjälpa till att se alla fördelar i många andra förslag.

Tex. så fick jag en väldigt bra redogörelse för ett tag sen av den nya sjukförsäkringen. Det var ju verkligen en helt annan bild än den media gav och jag måste säga att det är en väldigt bra förändring som kommer hjälpa många människor att få ett mer värdigt liv. Om du är mer intresserad så har jag ett bra pp material som jag kan maila. Hör bara av dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela