Maria Lundblom Bäckström

Jag ska (nog) börja plugga!

Publicerad 2009-09-15 16:28:35 i Allmänt



Nu har jag tagit det första steget mot att läsa till skolsköterska. Jag har sökt en kompletterande omvårdnadskurs på 15hp i Skövde. Så nu ska jag bli student till våren om jag kommer in.
Men Hjälp! Är det nu det här jag vill bli?
Jo jag känner mig så glad och lugn över det här och någon gång får man väl bli vuxen och bestämma sig. Det är ju iallfall över 20år kvar att jobba och ska jag plugga något mer så är det nog nu.

Ja det blir nog rätt jobbigt men just nu känns det jätteroligt.

Det är som det blåser lite nya vindar i livet. Att börja läsa igen och sen börja spela lite teater. Ja plugga vet jag ju vad det innebär för det har jag ju ändå gjort då och då i livet men spela teater det känns lite som att gå ut på en is som jag inte riktigt vet om det håller. Men när man längtar efter att göra något då tror jag ändå man har någon inre drivkraft som gör att man klarar det.

Ja livet är spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela