Maria Lundblom Bäckström

Varannan damernas och en bra predikan

Publicerad 2009-10-25 19:59:59 i Allmänt

Igårkväll hade jag och mannen en bra diskussion i bilen.
Det utgick från att LRF, som maken är mycket engagerad i, har gått ut med att de vill ha varannan kvinna i sina styrelser. Mikael,  min man, var så irriterad på det här. Ja inte egentligen på själva saken i sig utan att man säger så, förstod jag efter ett tag och en hetsig diskussion.

Ja varför säger man inte att det ska vara vara lika många män som kvinnor, eller varannan kvinna och varannan man eller tvärs om?

Så här är det ofta att man inte talar jämställt även om syftet är jämställdhet.
Man utgår från att mannen är normen och sen kommer kvinnorna som något särskilt.
Vi får tänka mer på hur vi uttrycker oss!

Annars har vi varit på en bra Gudstjänst idag där vår pastor Ulf Svensson höll en mycket bra predikan. Ja vad handlade det hela om? Ja det som betyder nåt är väl vad vi hade med oss hem och det var nog att vilja lyssna på Gud och finnas där han vill ha oss och finnas för andra. Att inte lägga så mycket kraft på rätt och fel men ändå ha en hög vilja att leva rätt. Vad svårt det är att referera till en predikan där man själv känner saker inom sig.

Sen har den här kvällen avslutats med en träff med min amatörteater här i Vireda där vi forsatt skriva på scen 3 och 4. Ja det blir många skratt kan jag säga och det ska bli spännande att till slut se slutresultatet.

Önskar er som läser här en bra arbetsvecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela