Maria Lundblom Bäckström

Tjocka bäbisar

Publicerad 2009-05-08 17:00:13 i Allmänt

Visste ni att det är bra att vara tjock som bäbis? Då minskar risken för hjärtinfarkt och stroke när man blir äldre.

Ja det lärde jag mig på Skolsköterskedagarna nu i tisdags och onsdags i Malmö.

Jag hade äran att få vara med på en konferens för över tusen skolsköterskor trots att jag inte har den behörigheten men jag vikarierar ju som det för tillfället och fick då förmånen att få lyssna på mycket bra föreläsningar.
I allafall så handlade den första föreläsningen just om tillväxten. Tänk att man kan avläsa så mycket i tillväxten! Tex. om något traumatiskt händer i ett barns liv under den tid som man växer så kan man se det på att längdtillväxten går ner lite. Tyvärr kan det också göra så man blir lite kortare än det var tänkt från början.

Så lugn och ro och mycket kärlek ger alltså längre vuxna!

Sen är det ju självklart så att kosten påverkar mycket. Att man får bra och näringsriktig mat.

Ja det är väl därför jag är så lång om man jämför med mina, rätt små, föräldrar. Jag hade det bra och fick bra mat och kärlek. Ja och en tjock bäbis var jag också!


Kommentarer

Postat av: Bisse

Publicerad 2009-05-10 17:37:52

Du var en söt bäääääbiiiis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela