Maria Lundblom Bäckström

Thailändsk gryta åt alla...

Publicerad 2009-05-03 10:58:48 i Allmänt



Igår blev det en sån där kväll som jag gillar med stora barn på besök med liten bäbis, trevliga grannar som spontant kom över och en stor Thailändsk stark kycklinggryta på spisen. Härligt med uteliv och sen köket fullt av glada skratt och familj och vänner som njuter av god mat och dryck.


Dessutom hade jag krattat hela trädgården och klippt gräset och sen SÅTT MINA LAND!!! hurra!

Sån härlig känsla att nu vänta och titta på om nåt har kommit upp. Jag och Nicolina la på fiberduk efter vi fått ner alla frön. Det har jag inte testat förut så det ska bli lite spännande och se hur det funkar.

Vid mitt nya land nere vid magasinet sådde vi svarta och pastellfärgade Stockrosor. Ja man får ju inga blommor första året men jag har ju min bild inom mig hur jag till slut vill att det ska bli.


Uppe vid huset sådde vi Rosenskära. De brukar ju blomma rätt sent men jag ska sätta lite sommarplantor där också bara för att få lite blomster. Ingen idé att sätta rosor och perenner där förrän vi bytt och målat panelen på huset.

 Rosenskära
 Ja så här är ju drömmen att det ska blir så småningom!

(Rätt svar på körfrågan är: Rönnbykören) :)

Kommentarer

Postat av: Therese Bäckström

Publicerad 2009-05-13 17:14:15

Ser ut till att vara en riktigt god gryta, smakar gärna på den någon gång:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela