Maria Lundblom Bäckström

Konfirmationshelg

Publicerad 2009-05-15 18:19:57 i Allmänt


På söndag ska min stora flicka konfirmeras. Ja en klyscha...men tiden går fort!
Jag minns så otroligt väl min egen konfirmation. Jag gick på sommarkonfirmation i Svenska kyrkan i Västerås och cyklade varje dag ut till Skerike kyrka ute på landet.
Skerike kyrka

Det är verkligen ett ljust minne i mitt liv. Rolig och härlig gemenskap. Vi sjöng och dansade och själva konfirmationen varade i två dagar. Jag minns att mina föräldrar tyckte det skilde sig från deras egen konfirmation som mest var ett förhör.


Som jag fattat det så blir min dotter Beatrice konfirmaiton mer lik min egen. Det är också mycket av uppträdande där de  kommer sjunga och göra lite andra saker.

Jag tycker att det är mycket som är så i livet att mellan mig och mina föräldrar skiljer det sig mer hur det var än mellan mig och mina barn. Vi lyssnar mer på samma musik, har sett på nästan samma barnprogram och även andra saker i livet, som nu den stundanden konfirmationen, verkar vara mer lik.

Ja jag kommer säkert återkomma med upplevelser kring det här. Har tjyvlyssnat lite i tisdags då de hade en "försmaks visning" då Beatrice sjöng och jag blev rörd...så klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela