Maria Lundblom Bäckström

Anebydagen

Publicerad 2009-05-24 18:43:18 i Allmänt



Igår var det dags för årets Anebydag. Vi från Kristdemokraterna fanns representerade bland en mängd andra aktörer.
Vi hade bland annat hjälp av seniorförbundet som kom och bjöd på våfflor. Vår länsrepresentant och tillika min landstingskollega Jan-Erik Lagärde var och besökte oss och höll ett kort men bra anförande på 5min. Han tog bland annat upp vikten av att  i EU jobba för att vi kan köpa närproducerade produkter i våra kommuner. Han sa efteråt också att han försöker lägga vikten på att tala om det som människor har på sina hjärtan där han är.
 
Jan-Erik Lagärde

Alliansen hade också ett gemensamt bord med valinformation och Helena Boveng från moderaterna var där och talade, en kille från centern, som jag tyvärr inte minns namnet på och så en tjej från folkpartiet som nog inte ens var värt att minnas namnet på tyvärr. Ursäkta men hon bad vår kommunpolitiker Jimmy från fp komma och rädda henne för hon kom av sig. Jag tyckte lite synd om Jimmy faktiskt, hade varit bättre om han sagt något. Det hon sa var väl inte heller så genomtänkt. Lite pinsamt faktiskt.
Sossarna hade två representanter och jag orkar inte skriva vad de sa ;)

Däremot var det ju som vanligt underbart att få lyssna när min ambitiösa och duktiga dotter Nicolina spelade fiol med sin fiolorkester.

Nicolina har svart och rosa på sig.



Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-05-25 09:57:33

Tack för att du engegerar dig och gör jobbet vi andra tänker behöver göras men inte orkar....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela