Maria Lundblom Bäckström

Vasaloppet!

Publicerad 2009-03-01 08:22:19 i Allmänt

 Nu har de startat och kämpar i "flaskhalsen" som man påstår att man breddat. Men det verkar som det blir trångt i år också.

Det här ingår i mina traditioner att titta på Vasaloppsstarten. Kommer ihåg den gången jag var där och tittade i verkligheten. Jag var nog runt tio eller tolv år, minns inte riktigt. Det var en av våra vistelser i Sälen när jag var liten och nu skulle vi upp tidigt på morgonen och följa det här på plats. Tidigt väckte pappa mig och så åkte vi ner till Sälenbyn tillsammans med morbror och kusiner.  
Sen minns jag mest att vi sprang där vid vägen i halvmörker och kallt var det och någonstans långt bort var det fullt av skidåkare. Minns inte särskilt mycket av starten och inte så mycket annat heller men jag kan ju i allafall säga att jag varit där.

Nej jag föredrar nog att sitta här i soffan och titta i lugn och ro. Kunna sätta på lite kaffe och äta sin frukost medan jag tittar på hur alla sporttokiga människor kämpar de här nio milen.

Hur kan man utsätta sig för det här? Ja jag kan ju fråga pappa, han har ju klarat den här sträckan vid ett tillfälle och det är värt att nämna och ge sin beundran till.

Kommentarer

Postat av: susanne

Publicerad 2009-03-01 10:19:24

Vi har skrivit nästan samma sak i våra bloggar idag. Så vi får väl softa vidare i våra soffor med kaffet och förundras över alla dessa tusentals andra som kämpar på i Vasaloppet.

Postat av: Elin

Publicerad 2009-03-03 02:34:19

jag har ju inte ÅKT vasan men jag har vandrat den....det va inte riktigt lika mycket folk...men jobbigt att bära packning. Men vi hade mysigt pappa och jag....koka gröt över liten eld.....käka hjortron och lingon och allt vad vi hitta...bada bäckar och dricka vatten som bara rann överallt.... handla i lilla boden i evertsberg......och i mål några dagar senare med ömma ben....och käka pizza...=)



Kör ju mer vansbrosimmet....3000meter i kalla vattnet...blir nummer fem nu i sommar....häng på!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela