Maria Lundblom Bäckström

Lite bilder från vår Thailandsresa

Publicerad 2009-03-26 16:21:56 i Allmänt

 

Ja nu har vi landat i verkligheten igen. Jetlagen, heter det så?, gör sig påmind så runt kl.18 så där så snurrar det lite i huvudet för då är ju klockan i min kropp fortfarande tolv på natten.

Men hur var det i Thailand?

Ja Khao lak var klart bäst! Där på stranden rådde lugn och ro. Man behövde inte trängas med nån och det stod inte massa försäljare över en som ville att man skulle köpa massage eller solglasögon eller glass eller klänningar, som vi sen upptäckte att det gjorde på alla andra stränder vi besökte.
Däremot kunde man välja att gå och få lite massage om man ville, eller köpa något på något café eller äta på en finare eller enklare restaurang.
Eller varför inte ta en liten färjetur!

 
Vackra minnen!

Här är en bild från Similan islands- Donald duck island närmare bestämt....ja ni kanske ser varför!

Här fick vi snorkla bland vackra fiskar och klättra i berg, ja för oss var det mer än nog, höjdrädda som vi är. Fick sitta en stund och andas innan jag kund klättra ner igen.


Railey bay var däremot det mest exotiska och den mest spännande platsen. Fantastiska klippformationer, annorlunda människor. Railey ligger nära Krabi och vi var tvugna att ta oss dit med små longtailbåtar.
 
Ja jag har ju skrivit lite om det här tidigare så därför visar jag bara lite bilder.
 Här är den sovande Indianen...kan du se den?

 
                                                                                                        En paus på vår djungelstig!


Sen begav vi oss till ungdomsparadiset Phi phi Island!
Med basljud från uteställena i vårt sovrum hela natten insåg vi att vi börjar bli gamla när vi inte var med på party party...ha ha.
Ja vill man festa, slösa pengar och trängas med ungdomar så ska man absolut åka dit. Men det var nog inte riktigt vår grej.
 
Har ni badat i en sån där liten barnpool som de minsta barnen badar i på sommaren och där de kanske kissar lite i?
Ungefär så varmt var det här på Phi phi öarna i vattnet, det svalkade nästan mer på land.


Utsikt över beachen från vårt hotellrum som låg många trappsteg över marken.


Avslutningsvis tog vi tre dagar på Karon beach! Helt ok ställe med ganska lättillgänglig shopping till nära och kära. Bekvämt hotell med god frukost och nära till stranden.
Det bästa där var nog just att det var bekvämt och vilsamt, en bra pool och så. Det sämsta var att där började det dyka upp äckliga gubbar som "hyrt" sig en vacker Thailänsk tjej på sin semester. Här kallar vi dem väl för torskar och horor.
Tänkte ett tag att man skulle åka in till Patong och ta kort på alla man såg och lägga upp dem på nätet och skriva "KÄNNER DU IGEN NÅN"? Men det är ju tyvärr förbjudet att göra så.

Men här är i allfall lite trevliga bilder från Karon beach!
  
Vårt hotell ligger ovanför den buddistiska ormen! Inte mycket folk...lite moln men det är ju alltid varmt ändå.
Bokmärksnalle vid poolen. Han var med överallt och eftersom Nicolina har gjort den åt mig var jag ju tvungen att ta kort och visa det.


Ja vi har ju gjort mycket mer men då får ni komma hem och ta en fika och titta på mer kort och umgås lite med oss för att höra och se det.
Mikaels utläggning om hur bra Thailändarna är på att beskriva vägen är rätt rolig att höra.

Vill också bara tacka Lisa och Micke för trevliga pratstunder och hoppas ni läser min blogg och kanske hör av er med en kommentar och skickar er mailadress!

Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-03-27 15:08:52

Vad underbart ni verkar ha haft!! Helt ljuvligt!



kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela