Maria Lundblom Bäckström

Trädgårdslängtan

Publicerad 2009-03-29 19:54:05 i Allmänt

Tittade runt på nätet på lite trädgårdsbloggar och hittade den här sidan.  http://www.tradgardsbloggar.se/index.asp
Här är lite bilder från några härliga bloggsidor.
Vår!
  



Aj aj nu fick jag nästan ont i magen av längtan efter våren och att få börja greja i trädgården. Har lite tankar och drömmar som jag vill förverkliga under vår- och sommarmånaderna.

Men först nu måste jag klippa lite vattenskott på äppelträden. Klippte ner dem rejält förra våren då det är riktigt gamla äppelträd i vår trädgård men i år måste de finputsas lite. Ja det är ju lite sent men jag tror jag ska hinna fixa det innan värmen kommer.


I vår trädgård är det inte så mycket blommor då de tidigare ägarna hade huset som sommarhus. Däremot är det en bra ram att jobba utifrån med gammaldags träd och buskar som lind, kastanj, syrenbuskar, syrénberså och lite andra buskar.


Ja vi får se hur långt jag når i år. Men det är en bra början att inspirationen och drömmarna börjar infinna sig...


Men nu kommer jag i allfall snart börja spana efter påsklliljorna, pingstliljorna, krokusarna och de andra vårlökarna som jag satte ner i höstas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela