Maria Lundblom Bäckström

Tid för vila

Publicerad 2009-06-05 16:25:13 i Allmänt

Nu är det tid för vila och återhämtning.
Känner att min kropp och själ säger att jag ska göra det. Varje dag har varit intensiv hela veckan och det här kalla och gråa vädret gör en ju inte piggare.

Fick ett sms från mamma och pappa som befinner sig i Turkiet där de gick på stranden och hade det skönt i solen. Hmmm...ja lite avundsjuk blir man, fast jag just nu vill vara hemma. Men solen återvänder väl snart.

Behöver tänka på trädgård och hem och lite annat som rensar hjärnan från jobb och politik.

Men ikväll ska vi få njuta av Beatrice härliga sång. Hon är med i åttornas och niornas årliga show. Ja tidigare har det varit mer en Cabaré men då deras fantastiska musiklärare Mia Jönsson fick barn tidigare i år drog de ner ambitionerna lite och det blir mer olika musiknummer där temat är kärlek och kommunikation.
Det är så roligt att upptäcka att ens barn har talanger i något. Jag har väl alltid vetat att Beatrice kan sjunga men med rätt uppbackning och bra ljudanläggning så framträder helt plötsligt ett litet artistämne.
Jag har fått kommentarer från olika personer hela veckan om att hon är så duktig. Ja man blir ju helt klart stolt. Tydligen har showen fått henne att blomma ut och inte vara så osäker och nervös på scenen och det ska bli jättespännande att se det ikväll.

Ja det är ju många som är med och jag har smugit in på någon repetition och fått ett litet smakprov och man blir ju förvånad hur många duktiga ungdomar det finns. Ska ladda kameran med nya batterier så kan jag lägga upp lite smakprov här sen.

Måste bara nämna hur stor skillnad en persons engagemang kan göra. Deras musiklärare, Mia, som jag nämnde här innan hon är en sån eldsjäl. Det är sällan man ser såna engagerade och brinnande människor. Hon får verkligen ungdomarna att ge allt och växa. Ja det är verkligen viktigt med såna personer och de är guld värda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela