Maria Lundblom Bäckström

Svar på en insändare

Publicerad 2009-07-31 16:30:40 i Allmänt

Egentligen ska man väl inte bry sig om såna idioter men jag var bara tvungen att svara på en sån knäpp insändare i Jönköpingsposten idag. En person, låter som en kvinna, som tycker att prostitutionen bör bli fri och att det är bra att det finns prostituerade till alla otillfredställda män.
Bland annat så skriver hon så här: "Prostitution är ett nödvändigt och positivt komplement! Vad är det egentligen för fel i att låta kunniga kvinnor sköta det som många andra kvinnor inte längre har något intresse eller behov av- eller är allt för hämmade för att kunna njuta av? Vad är det som gör det så mycket värre att din gubbe går till en fräsch prostituerad och får vad han så väl behöver istället för att han tillfredställer sina behov själv med hjälp av porrtidningar eller via internet när du inte är hemma?"
Slut citat.

Så här är mitt svar:

Svar till Släpp prostitutionen fri fre 31/8


Jag har några frågor till dig, fega insändarskribent, som inte ens vågar stå för det du skriver utan måste vara anonym.

Har du någon gång i livet funderat på kvinnors och mäns lika värde? I det du skriver så verkar du utgå från att mäns behov alltid måste tillfredställas. Du utgår också ifrån att man tydligen måste vara kvar i sitt dåliga förhållande och även att det mest är män som är missnöjda med samlivet i ett förhållande. Om du går in på olika diskussionsforum på nätet där kvinnor skriver om sina relationer så kommer du troligen bli förvånad över hur många kvinnor som är missnöjda med att de får för lite sex i sin relation eller att deras män inte lyckas tillfredställa dem. Män som är för lata och trötta och mest sitter framför tv:n istället för att ägna tid med sin partner.


Om män och kvinnor har samma värde, om alla människor har samma värde varför ska då en del människor bli utnyttjade sexuellt. Jag har nämligen väldigt svårt att tro att en fullt frisk person som inte lider av några själsliga skador börjar prostituera sig. Även om man säger att man vill det och gör det frivilligt så skulle det ändå vara intressant att studera den personens uppväxt och relationer tidigare i livet.


Jag ser ingen anledning till att kvinnor ska sälja sina kroppar till män som inte lyckas uppehålla ett friskt sexuellt förhållande i sitt liv. Som inte lyckas hitta en partner som har samma behov som de själva. Varför ska man överhuvudtaget få köpa en annan människas kropp? Och framförallt kvinnors?


Du skriver visserligen att det kan gälla både kvinnor och män men oavsett det så förstår jag inte varför man någonsin ska behöva köpa sex istället för att försöka hitta någon som frivilligt vill ha en sådan relation med en.

Kommentarer

Postat av: elin erikssom

Publicerad 2009-08-01 04:55:01

BRA!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela