Maria Lundblom Bäckström

Gul färg

Publicerad 2009-07-16 09:22:37 i Allmänt

Igår skulle vi välja färg till huset. Ja gult ska det fortsatt vara..."Tallbacka är gult" som vi säger. Men det finns ju många gula färger. Var och hämtade prover och fick med mig någon typ av Herrgårdsgult som vi alla nog mer var överens om mer liknade bäbisbajsdiarré. Ja jag vet inte så trevligt. 

Åkte in igen och nu var det en mer profssig kille i affären. Han sa att det finns runt 20 olika Herrgårdsgula och han som var där innan valde den översta på listan. 
Nu hade jag med mig en bit från vårt hus så nu var det ju lättare att hitta en i den nyansen. 

Målade på med de två provefärgerna jag hade med hem och då hittade vi till slut rätt. 
Resultat kommer senare. 

Så här ser huset ut nu och det är bara utbyggnaden som får ny färg i år och ny panel...och altan har det ju blivit också!


 
Här är min pappa i farten och hjälper oss sätta nu panel

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela