Maria Lundblom Bäckström

Vem är skolan till för?

Publicerad 2009-02-25 20:06:35 i Allmänt

Hur tar man hand om de "svåra" barnen i skolan? De som kommer från andra länder med traumatiska upplevelser i bagaget och som har en helt annan kultur hemma? De som slår sina kompisar och som har ångest?

Ja jag fattar, det här är inga nya frågor men för mig är det en ny värld som öppnat sig när jag börjat jobba som skolsköterska. Jag börjar inse att vi inte har några självklara metoder eller att vården eller socialen inte har några rutiner som man följer när man möter de här problemen.

Ja det här var bara lite frågor och jag ska fortsätta skriva om det här när jag är lite piggare men just nu har just de här frågorna tagit mycket av min energi i anspråk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela