Maria Lundblom Bäckström

Bondeliv

Publicerad 2009-02-15 22:12:05 i Allmänt

Så här kan det vara att vara gift med en bonde:
Man sitter i soffan och klockan är snart tio. Då ringer telefonen och mannens sonhustru ringer och säger att massa kor har rymt. Suck det är bara att klä sig för den 12gradiga kylan och åka till gården.
Där har de flesta kor kommit till rätta som tur är men några är kvar ute.
Ja det är bara att inse resten av kvällen blir i lagårn.
När vi till slut fått in alla kor igen så måste allt göras rent efter all koskit som är överallt där den inte ska vara.

Eftersom jag inte var klädd för ändamålet så drog jag mig tillbaka till datorrummet där jag istället skriver av mig lite på min blogg.

Ja så är det att numera vara bondfru!

Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-02-16 15:26:50

Om jag var bondfru så skulle jag se till att jag ALDRIG var klädd för ändamålet.



Puss

Postat av: Maria

Publicerad 2009-02-16 15:28:36

Jo det är ofta roligt att vara med kossorna...



Kram

Maria

Postat av: susanne

Publicerad 2009-02-16 15:55:40

Att se dig jaga kossor en sen kall kväll, det är onekligen en bild jag har svårt att riktigt ta in. Du är både kär och galen helt klart!!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-02-16 16:20:09

Tänk att alla säger så jämt! Kor är nu en del av mitt liv...ha ha!

Kram

Maria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela