Maria Lundblom Bäckström

Svar på inlägg på min blogg

Publicerad 2009-12-13 11:44:51 i Allmänt


Jag tycker det är roligt och bra att jag fått så engagerade kommentarer på mitt inlägg "Vad tycker jag som Kristdemokrat i Aneby kommun just nu" Det jag slås av är att man ser på saker på så olika sätt. Men vem kan säga vad som är rätt och fel? Vilket sätt är fel sätt att kommunicera? Vem bestämmer på vilket sätt människor ska engagera sig och vilket sätt som är rätt och fel?

Det viktiga för mig är att människor engagerar sig!!
Att man bryr sig och går den väg man känner är rätt själv!
Om man följer sitt hjärta och bryr sig tror jag vi till slut kommer rätt.

(Ja det finns väl vissa men...
Om man inte har grundidéen att människor har lika värde då blir jag förstås misstänksam och där tycker jag ändå gränsen går för hur långt vår demokrati går för det är hotfullt för vår demokrati och yttrandefrihet.)

Jag tror på dialog som redskap att hitta lösningar. Med dialog menar jag inte diskussion och inte debatt.
Dialog är ett sätt att kommunicera där alla får säga vad man tänker och tror utifrån sig själv utan att slå ner på någon annan. När alla har lagt sina "tankar på bordet" (man kan skriva ner detta) så sammanfattar man det hela och ser om man kan komma till koncensus i frågor.
Allas vilja måste vara att ha ett öppet sinne att hitta nya vägar och idéer då kan det funka!


Det som vore det allra bästa, enligt mitt sätt att se, är om man skulle vilja engagera sig politiskt och ingå i den politiska process där man verkligen kan vara med och påverka. Tyvärr är ju det inte möjligt för alla men vi skulle verkligen behöva fler engagerade politiker från landsbygden hos oss Kristdemokrater men det är jättesvårt att få med människor som vill engagera sig tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela