Maria Lundblom Bäckström

Återblick och Gott Nytt År

Publicerad 2009-12-31 13:54:53 i Allmänt

Ja då står vi här igen, sista dagen på 2009 och blickar framåt mot ett nytt år 2010!

Som vi alla nog säger; vart tog det vägen? Har ett helt år gått.

Vad har hänt detta år?

Ja jag började jobba som skolsköterska i Januari vilket gjorde att jag började omprioritera mina framtidsplaner och vi får se under 2010 vad det kommer leda till, det känns spännande att börja plugga snart.

Lågkonjukturen har ju berört oss alla som på något sätt är engagerade politiskt och skapat en hel del turbulens på olika sätt. Här i Aneby är det väl besparingar och olika prioriteringar inom skolorganisationen som skapat de största rubrikerna och också gjort att Landsbygdsupproret startades under slutet av året.

Inom Landstingspolitiken har vi hittills klarat ekonomin ganska bra, måste jag säga men vi har kanske inte sett slutet på lågkonjukturen än och vi vet ju inte riktigt hur det kommer bli under 2010 och 2011.
I allafall har vi beslutat om Vårdval i Landstinget och det kommer nu genomföras 2010, vilket jag personligen tycker ska bli väldigt spännande att följa.

Våra prinsessor har ju förlovat sig också, vilket jag också har väntat på, royalist som jag är. Så nu blir det bröllop 2010. Så den 19 juni tänker jag finnas på plats i huvudstaden för att med egna ögon bevittna vår blivande drottnings bröllop.

Ja i familjen har vi tre tonåringar och en 12 åring med allt vad det innebär av förändringar och frigörelse! Ja det ÄR faktistk lite jobbigt ibland att hantera detta på ett vettigt sätt. Och man gör sina fel också som förälder.
MEN...det är mest härligt att leva i en levande familj full av känslor och mycket kärlek.

En ny liten flicka föddes också i början av året. En liten Leja kom till världen i Januari så att Mikael blev morfar. Så nu är jag bonusfarmor åt Emil och bonusmormor åt Leja.


Idag firar jag och min Mikael 2 års bröllopsdag och det är värt att fira.!
För mig är det att vara en hel människa att leva i tvåsamhet. Vi brukar säga ibland att det är fruktansvärt jobbigt att som 47- och 42 åring behöva anpassa sig så mycket men vi tycker ändå båda att det är till det bättre även om det ibland gör ont att slipas i sin personlighet.
Vi älskar varann och gläds åt att vi har varann!
  

Jag tycker mig också ha sett att under det här året så har något börjat växa fram i Aneby. Ett nytt engagemang och en ny öppenhet att lyssna in Guds röst igen. Vart vill han föra oss? Jag tror han vill att vi ska börja bry oss om alla i vårt samhälle som inte alltid har det så bra. Om de människor som kommit hit från andra länder och som inte har någonting med sig. Kanske är det något mer han vill? Vi måste fortsätta lyssna och fortsätta ta oss tid att söka vår väg i stillhet ensamma och också tillsammans.

Sen har det hänt så mycket mer och här nedan kommer ett litet urval från våra egna bilder i familjen.
******************************************************************************************


Ja vad skulle en nyårskrönika vara utan att nämna våra underbara grannar Anita och Stellan. De gifte sig 10 januari och det är fantastiskt att få ha dessa härliga människor som grannar. Tack kära ni!

      
I början av mars var vi i Thailand i två veckor.


Beatrice sjunger i Furulidsshowen

        
Några bilder på våra barn och deras respektive från våren 2009! Jessica och Kristian. Svante och Therese. Linus i HV tröja. Nicolina & Beatrice. Dennis & Leja. Henke vid grillen. Lina med Leja och till slut Emil med Beatrice.

 
Pappa fyllde 70 år i juni                              och här min gulliga mamma

 
Anita och jag gör gelé! 

  En fantastisk middag på Åkersdal!


Nicolina spelade på skolavslutningen.


Leja döps   
 
   ...och Emil visar magen


En bild från radio Jönköping. Mikael var en hel del i media ang. LRF frågor

  
En ny altan gjorde min kära man också och vi fortsatte med husrenovering.

Och mycket mycket annat har vi gjort under året...bilderna får tala...
 

 

 

 



 

 





 

 









 Och till slut en bukett rosor från min man på vår andra bröllopsdag


GOTT NYTT
2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela