Maria Lundblom Bäckström

Trötthet och tussilago

Publicerad 2009-04-07 21:48:13 i Allmänt


Ska jag skriva nåt i min blogg? Nej jag orkar inte...men det var ju faktiskt flera dagar sen nu.

Ja så där resonerar jag. Och alltid finns det ju nåt att skriva men så här på kvällen tar tröttheten gärna över efter en intensiv dag. Nu är det påsklov på skolorna men jag som skolsköterska, med semestertjänst ,jobbar ändå och då får man också lite gjort.


Och på lunchen hann jag också gå ut och känna lite på våren och plocka in några tussilago till min arbetsplats. Det livar ju helt klart upp att gå en runda i solen. Ja jag känner att man är gladare nu varje dag. Jag har insett att det är ljuset som gör mig glad. Om inte vintern var så mörk så tycker jag faktist att det skulle vara lite lättare för mörkret det tar ner en helt enkelt och ljuset lyfter en.

Och sen är jag så sugen att få vara i vår trädgård. Att få städa rent i alla rabatter och börja planera för mina nya projekt.
I år måste jag bara plantera lite rosor. Men sen är ju frågan om det inte är bättre att göra det till hösten för fuktens skull. Hmmm?...ja det tål att tänka på men nån liten rgammaldags rosenbuske ska nog ner nu i vår. Jag tror jag ska ha en vid vår gamla gröna pump.
Rosa Portlandica-Gruppen 'Jacques Cartier' Den här hittade jag på sökning på gammaldags buskrosor. Bäst spara den och texten så kan jag leta efter en sån på plantskolan.


En av de bästa återblommande, gammaldags buskrosorna. Tätt växtsätt med
styva grenar. Bladverket grönt till gråaktigt grönt och svagt glänsande. Blom-
morna stora och tätt fyllda. Blomfärg rosa till ljust rosa. Stark doft. Blommar
rikligt från slutet av juni till senhösten. Zon 5. Storlek 1,5 x 1,2m.

Rosa Portlandica-Gruppen 'Jacques Cartier'

Den verkar ju riktigt bra och bra med zon 5 eftersom vi har runt 4-5 här i Aneby/Vireda.
Ja nu vill jag ha ledigt och mest vara i trädgården men det går ju inte så jag får försöka ta vara på den tid man får.

Jaha nu står det visst 2-2 mellan HV och Färjestad, suck ja vi får se hur det går i fjärde perioden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela