Maria Lundblom Bäckström

Sol och ljus och påsk...

Publicerad 2009-04-10 10:16:06 i Allmänt

Ja ja det blev kanske lite blodigt igår med den bilden överst på min blogg men jag kände för att lyfta fram det!
Lägger upp ett par mer vårlika bilder idag med lite känsla av Glad Påsk!
Sitter i vår soldränkta hall med brasan sprakande i kaminen. Det är ändå lite kallt inne än så det är skönt att tända upp lite på morgonen.
        
       
Har en god eftersmak idag efter våra kära vänner var här igår och delade Thailänsk mat och tankar om livet med oss. 
Det är verkligen värdefullt att ha människor man kan ha lite djupare gemenskap med. 
Vi pratade bland annat om hur vi överkonsumerar underhållning nu för tiden. Ja de flesta av oss alltså. Det gör ju att vi så lätt blir rastlösa och vill bara ha mer av allt hela tiden.
Vi har så svårt att njuta av det lugna och stilla och tappar mycket av det inre livet.
Ja jag är helt klart en del av den konsumerande delen av befolkningen men jag tror ändå jag ibland försöker hitta lite stillhet och lugn och "tömma mig" på intryck för att man sen ska kunna njuta av en film eller något annat som roar oss. 

Om man alltid ska bli underhållen så blir ju inget roligt till slut. 

Tänk när man var liten och det tex. inte var tv på dagarna. Det var ju lite tråkigt ibland men jag tror och upplever att jag upplevde vissa saker starkare än mina barn gör idag som alltid kan se på tecknat eller på något som de gillar. 

Det ligger nåt i det Alfons Åbergs farmor sa: " det är bra att ha tråkigt ibland"!          

Bara det inte blir för ofta..."min kommentar". :)                                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela