Maria Lundblom Bäckström

Slöseri med tid

Publicerad 2009-04-18 12:11:47 i Allmänt

Jag är så irriterad nu!
Här har jag skaffat Halebop abonnemang till min ena dotters mobil då det skulle vara fördelaktigare. Ja om det funkat ja. Nu sitter jag här uppbunden vid datorn och kommunicerar på ett krångligt sätt med deras support som inte kan ringa för det ingår inte i deras support. Utan jag mailar via deras hemsida och så svarar de på min mail och så måste jag gå in på deras hemsida för att svara och så vidare.

Och nu när de fått alla problem så har de helt plötsligt slutat svara! Ja jag får väl vänta lite till och slösa bort tiden på massa skit när jag hade planerat att göra lite annan nytta.

Det är ju så bra med alla våra kommunikationsmedel som spar tid åt oss. Ha ha! Visst jag är ju en rätt flitig användare av både dator och mobil men hur mycket tid tar det inte egentligen i våra liv som vi ägnar åt just driften av alla våra apparater. Och så mycket slöseri där vi kunde gjort något annat vettigt och verkligt av vårt liv.

Ja just nu är jag, som är systemansvarig och ofta försvarar vårt dokumentationssystem på jobbet, dötrött på alla tekniska apparater.
Längtar till en tv, dator och mobilfri värld för tillfället!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-05-08 18:47:36

I vår familj har alla 3 och våra barns kompisar har också 3. Alla ringer,sms:ar och mms:ar gratis till varandra. Fungerar bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela