Maria Lundblom Bäckström

Idag börjar påsken

Publicerad 2009-04-09 15:58:26 i Allmänt


Då förde ståthållarens soldater Jesus till residenset och samlade hela vaktstyrkan omkring honom. De tog av honom kläderna och hängde på honom en röd soldatkappa och vred ihop en krans av törne och satte den på hans huvud och stack en käpp i högra handen på honom.Sedan föll de på knä för honom och sa:"Leve judarnas konung". De spottade på honom och tog käppen och slog honom i huvudet. Och när de hade hånat honom tog de av honom kappan och satte på honom hans egna kläder och förde bort honom för att korsfästa honom.
Matteusevangeliet 27:27-31.

Påsken är Kristendomens kärna tycker jag. Det är då Jesus verkligen visar varför han kom hit till jorden.
För mig är det här verkligen starkt! Jag känner en sån tacksamhet i mitt hjärta att jag kan få komma till honom och lämna mina fel och brister, mina synder. Jag kan tycka att det är så svårt ibland att förklara det här för de som inte tror så här.
Jag vet ju att det är en hel del som läser min blogg som kanske inte tror precis så här men jag känner att eftersom det här är en så stor och viktig del i mitt liv så vill jag idag rikta ett TACK till Gud som gjort det möjligt för mig att få ha en relation med honom och få leva nära honom i mitt liv, trots att jag har så mycket fel och brister.
Och det är ju på grund av det som Jesus gjort för oss som vi kan fira i Påsk.

Sen är det ju så mycket annat som är härligt med påsken.
Alla påskliljor och pensér som man får plantera i små grupper och krukor, ris som man får sätta fjädrar i och påskägg som man får fylla med godis.
Släkt och vänner som man får träffa och all god mat och annat som gör att det blir mysigt och trevligt.
Här är min gamla påskkyckling som jag haft sen jag var liten.

GLAD PÅSK på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela