Maria Lundblom Bäckström

Ägg

Publicerad 2009-04-11 17:12:44 i Allmänt

 
Nu väntar äggen, sill och "den lille" som man väl säger i Danmark! Eller gör man kanske inte det?


Ja jag är nog hungrig tror jag eftersom jag börjar skriva om mat nu. Men mat och traditioner är ju ihopvävt och som ett.
Utan traditionell mat vid våra högtider förloras något av själva grejen med påsken, eller julen eller midsommar.
Men vid alla de tre högtiderna förväntar man sig sill och gärna en snaps. Ja det är väl lustigt! Sen kan man byta ut en hel del av maten runtomkring men det är rätt svenskt med just det.

Ja efter att ha grävt och gjort i ordning ett av landen i trädgården så känner jag att både vanliga ägg, sill och lite påskäggsinnehåll ska bli gott så småningom när min kära bonde kommer hem från kossorna.

Ja Glad Påsk igen för nu har jag nog sagt det för andra gången på några dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela